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ABS Steuergerät

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  • ABS Steuergerät

    Hallo Leute

    Ich bin es mal wieder :mrgreen: . Da die Werkstatt das ABS Problem nicht lösen konnte, versuche ich was anderes. Die haben den Speedsensor auf der Fahrerseite ausgetauscht und trotzdem leuchtet die ABS Lampe immer noch. Nun habe ich mir bei de eBay ein neues gebrauchtes ABS Steuergerät gekauft. Meine frage nun, laut Internet soll das Steuergerät hinter dem Handschuhfach sein. Wie komme ich da ran und was muss ich alles beachten?

  • #2
    Naja, das sieht man doch, wo die Schrauben des Handschuhfaches sind. Genaues ist ja auch in den Zeichnungen auf www.realoem.com

    Nun gut:
    Handschuhfach ausbauen:
    Es sind insgesamt 8 Kreuzschlitzschrauben zu lösen. Die oberen sitzen oben außen in den Lüftungsdüsen, die nächsten direkt unterhalb der Düsen unter zwei Käppchen. Ästheten kaufen diese Käppchen (Teilenummer 51 16 1 960 458 in schwarz) neu, denn sie leiden durch den Ausbau (mit ungeeignetem Werkzeug). Diese Schrauben haben eine Fase um den Schraubenkopf um das Käppchen zu halten, wenn man sie mit den anderen sonst identischen vertauscht halten die Käppchen nicht mehr. Die Nummer 5 und 6 sind schlecht zu erreichen, direkt im Winkel zwischen Handschuhfachdeckel und Handschuhfachkorpus. Am besten benutzt man eine kleine Knarre oder einen Winkelschrauber wie unten auf dem Bild, wenn sich wie bei mir der Handschuhfachdeckel nicht ausrasten lässt (bei manchen Baujahren am rechten Haltescharnier möglich).
    Nummer 7 und 8 sitzen unten direkt hinter der Kante zum Übergang zum Fußraumhimmel. Sie haben größere Unterlegscheiben als die anderen.
    Jetzt wird die Handschuhfachleuchte ausgehebelt und abgenabelt und die Schraube dahinter gelöst. Kleine Stecknuss aus dem Bordwerkzeug passt.

    Jetzt ist das Handschuhfach lose und kann herausgezogen werden. Verkabelung der Handschuhfachleuchte herausführen und eventuelle Steckdose für die wiederaufladbare Taschenlampe herausklipsen. Und weg mit dem Ding.
    So schaut es nun aus...


    Ich hoffe fuer Dich, das es das Steuergeraet ist und nicht die Ventileinheit, den da lese ich oefter davon, dass die mit den Jahren defekt werden. Gibt es von einigen Reparaturfirmen im Tausch.

    Uebrigens, bei ganz wenigen E36 Modellen ist das Steuergeraet im Motorraum. Der ABS-Hydraulikblock im Motorraum hat ein Steuergerät direkt drangebaut. Dieses System wurde von 96-98 verbaut und auch im 5er BMW benutzt.

    Leider hast Du in Deinem Profil keinerlei Angaben ueber Dein Auto, keine Motorbezeichnung, kein Baujahr und Monat.
    7er Tech Tips

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    • #3
      Ich habe einen 1995 BMW 318ic cabrio mit 140 PS. Achtung! US Modell, da ist der Motor von der 318 Coupé drin. Motorcode M42-B18. Baujahr 1995

      Kommentar


      • #4
        Hallo

        Habe heute mal meinen fehlerspeicher ausgelesen und folgenden Fehler beim ABS gefunden?





        Frage, heißt der Fehler, dass das ABS System keinen Strom bekommt?

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        • #5
          Stromversorgung ABS, koennte sein, dass kein Strom ankommt.
          Sicherung?
          Das sind wohl DTC Fehlercodes, kannste hier ablesen

          DTC = Diagnostic Trouble Code

          Kann die Zahl nicht lesen auf Deinem Bild, ist zu klein.
          7er Tech Tips

          Kommentar


          • #6
            Zitat von Erich
            Stromversorgung ABS, koennte sein, dass kein Strom ankommt.
            Sicherung?
            Das sind wohl DTC Fehlercodes, kannste hier ablesen

            DTC = Diagnostic Trouble Code

            Kann die Zahl nicht lesen auf Deinem Bild, ist zu klein.
            Das steht B1 (177) Power supply abs-aggregate

            Danke für die Seite, nur wenn ich da 177 eingebe findet der nix.

            Sicherungen sehen eigentlich noch gut aus. Oder wie erkenne ich, dass die Sicherungen durch sind?? Dieses Metallstück in der Sicherung ist noch komplett.

            Habe jetzt im Internet, mal zwei neue relays gekauft, weil ich in einem anderen Forum gelesen habe, dass er auch Fehler Code 177 hatte und durch wechsel der Relays das ABS wieder funktionerte.

            Hättest ne Idee was das sein könnte?? Und gibt es die möglichkeit, die ABS Leuchte abzuklemmen, da ich im April zur State Inspection Virginia muss und du schauen zum glück nur ob irgend eine birne drin leuchtet und wenn nicht gibt es den Sticker?? Meine Bremsen funktionieren ja tadellos und früher ist man auch ohne ABS klar gekommen.

            Kommentar


            • #7
              ich habe mal 'gegurgelt' mit:
              BMW E36 ABS delete
              bmw e36 abs light reset
              Bimmerforums is the preferred online BMW Forum and community for BMW owners. At Bimmerforums, you will find technical how-to information maintenance specifics audio advice wheel and tire combinations and model specific details not found anywhere else. Our professionals are here to help make sure you find the answers you need to your questions and our community is here to help other brainstorm ideas for the future.

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              How to reset a ABS Light
              The ABS light on a BMW E36 is designed to alert the driver to potential problems with any part of the anti-lock braking system. The ABS computer continuously monitors a number of sensors throughout the vehicle in order to ensure that the anti-lock braking system is functioning properly at all times. When the ABS computer detects a problem with the system, it stores a trouble code in its internal memory and turns on the ABS light. An automotive scan tool with ABS capabilities is the only tool that can properly clear the codes from the ABS computer in order to turn off the ABS light.



              Hier mit allen Pins

              Some of the most common things that will cause an ABS fault in your system are amongst the following:

              1. A faulty wheel speed sensor
              2. A bad ABS relay
              3. A bad pedal travel sensor
              4. A stuck/clogged solenoid valve
              5. A faulty ABS pump motor
              6. A bad brake light switch

              Hier wird auch vom ABS Relais gesprochen



              Reset the ABS Light on a BMW E36
              The ABS light on a BMW E36 is designed to alert the driver to potential problems with any part of the anti-lock braking system. The ABS computer continuously monitors a number of sensors throughout the vehicle in order to ensure that the anti-lock braking system is functioning properly at all times. When the ABS computer detects a problem with the system, it stores a trouble code in its internal memory and turns on the ABS light. An automotive scan tool with ABS capabilities is the only tool that can properly clear the codes from the ABS computer in order to turn off the ABS light.

              Instructions

              1. Drive the vehicle onto a flat surface and shift the transmission into “Park” or first gear (manual transmission). Turn off the engine and apply the parking brake. Turn the ignition back to the “On” position so the dashboard has power.

              2. Locate the vehicle’s diagnostic data port. This port is located underneath the dashboard, just above the pedal area. It is approximately 2 inches wide, a half-inch tall and made from black plastic.

              3. Connect the scan tool’s data cable to the diagnostic data port. Power on the scan tool and choose “ABS” from the scan tool’s main menu.

              4. Choose “Trouble Codes” from the ABS menu. Select “Clear All Current and Stored Trouble Codes” from the Trouble Codes menu. Wait a moment while the scan tool clears the trouble codes.

              5. Turn off the scan tool, unplug it from the vehicle and start the engine. Confirm that the ABS light is no longer on.

              ---------------
              Carsoft 6.5
              ABS 1
              0 Unidentified Error
              1 ABS Hydro aggregate
              2 Throttle Valve Signal
              3 Ignition Time Error
              4 Rear left speed sensor faulty or ABS inlet valve
              5 Right rear speed sensor faulty or ABS inlet valve
              6 Right front speed sensor faulty or ABS inlet valve
              7 Left front speed sensor faulty or ABS inlet valve
              8 Rear left ABS valve faulty
              9 Rear right ABS valve faulty
              10 Front right ABS valve faulty
              11 Front left ABS valve faulty
              12 Gearbox intervention
              13 Idle speed RPM increasing
              14 Valve relay fault
              15 ABS Back-delivery pump fault
              16 Throttle valve reduction
              17 Front left wheel sensor
              18 Front left wheel sensor
              19 Accumulator pressure limit
              20 Front left wheel sensor or EGS intervention error
              21 Front left wheel sensor or ABS/ASC control unit defect
              22 Speed signal sensor faulty
              23 Equipment error (Automatic/Manual)
              24 Incorrect gear wheel on one of the four wheels
              25 Line interruption brake light switch
              27 Idle speed feed back signal
              30 Left rear wheel speed sensor cable
              31 Right rear wheel speed sensor cable
              32 Right front wheel speed sensor cable
              33 Left front (E38/E39) or Right (E46) wheel speed sensor cable
              34 Wheel sensor, front right or ASC switch over valve
              35 Brake fluid level signal error
              36 Front right wheel sensor or ignition signal error
              37 Front right wheel sensor or ABS/ASC Control unit internal error
              38 Gas valve adjustment error
              39 Servo motor electrical error
              40 Gas valve potentiometer error
              41 Steering angle error
              47 Fault, outlet valve, rear left
              48 Fault, outlet valve, rear right
              49 Wheel sensor, rear left or outlet valve front right
              50 Wheel sensor, rear left or outlet valve front left
              51 Fault, inlet valve, rear left
              52 Wheel sensor rear left or inlet valve rear right
              53 Wheel sensor rear left or inlet valve front right
              54 Fault, inlet valve, front left
              55 Fault, ASC shutoff valve
              56 CAN Error (short circuit)
              57 Throttle valve signal from the DME faulty
              58 CAN Error (Open circuit to DME)
              59 Fault, ASC shutoff valve
              60 Signal, terminal 30 faulty
              61 Central blocking
              62 Max. ABD adjustment time
              63 Processor fault in the control unit
              64 Continuous control due to undefined signal interference
              65 Wheel sensor rear right or bad feedback signal
              66 Wheel sensor rear right or wheel speed sensor power supply
              67 CAN Error
              68 Wheel sensor rear right
              69 Wheel sensor rear right
              75 ASC indicator lamp
              81 Inlet valve front left
              82 Inlet valve front right
              83 Inlet valve rear left
              84 Inlet valve rear right
              85 Outlet valve front left
              86 Outlet valve front right
              87 Outlet valve rear left
              88 Outlet valve rear right
              89 Power supply too low
              90 Time limitation: passive switching
              91 CAN Error
              92 Pressure sensor (pre charging pump)
              94 RPM sensor (Test)
              95 Activation
              96 Actuator test
              97 ASC intake valve / Steering angle sensor
              98 Separate valve
              99 Electromagnetic switch over valve
              100 Electromagnetic switch over valve
              103 Brake light switch
              104 Steering angle sensor
              105 Brake light switch
              106 Lateral acceleration sensor
              107 RPM sensor (Gradient)
              113 ABS/ASC feed back pump
              115 ABS/ASC control unit internal error
              118 Electromagnetic or mechanical influence on the wheel speed signals
              120 Power supply voltage too high (>18V)
              129 ABS/ASC Main relay circuit faulty
              130 Power supply fault at the magnetic valves
              131 Wrong current at magnetic valves
              133 Power supply > too high
              145 CAN chip in the ABS/ASC control unit
              146 CAN Error
              147 CAN Error engine intervention
              148 CAN Error engine speed (RPM)
              149 CAN Error DME/DDE connection
              150 CAN Error EGS
              151 Coding Error
              152 DSC button
              161 RPM sensor
              162 RPM Signal
              163 Lateral acceleration sensor
              164 Lateral acceleration sensor
              165 Pressure sensor 1
              166 Pressure sensor 2
              167 Pressure sensors
              168 Pressure sensors power supply
              177 Pre charge pump
              178 Pre charge pump
              180 Steering angle sensor (signal 1)
              181 Steering angle sensor (identification)
              182 Steering angle sensor (CAN)
              183 Steering angle sensor (internal)
              184 Steering angle sensor (offset)
              ABS 2
              0 Unidentified error -> erase the error memory
              2 EML interface fault -> Check the connecting lines from Pins 6, 8 & 14 of the EML. If t
              + he fault cannot be located, reset the error memory and run an EGS Diagnostic check.
              3 DME interface fault - Check control line Pin Check the size of tyres on all rims, chec
              + k wheel bearing clearance, pulse wheels, rotational speed sensor (visual check for damag
              + e and dirt) 39 to the DME
              4 Sensor fault rear left - Check the size of tyres on all rims, check wheel bearing clea
              + rance, pulse wheels, rotational speed sensor (visual check for damage and dirt)
              5 Sensor fault rear right -Check the size of tyres on all rims, check wheel bearing clea
              + rance, pulse wheels, rotational speed sensor (visual check for damage and dirt)
              6 Sensor fault front right -Check the size of tyres on all rims, check wheel bearing cle
              + arance, pulse wheels, rotational speed sensor (visual check for damage and dirt)
              7 Sensor fault front left - Check the size of tyres on all rims, check wheel bearing cle
              + arance, pulse wheels, rotational speed sensor (visual check for damage and dirt)
              8 ABS valve fault rear left - Check the plug and socket connection on the ABS hydraulic
              + aggregates for correct seating and corrosion. Check the wire from Pin 2 of the ABS/ASC u
              + nit to Pin 5 of the ABS hydraulic aggregate. If no fault is found, erase the stored faul
              + t codes and re-diagnose. If fault reoccurs replace the control unit.
              9 ABS valve fault rear right - Check the plug and socket connection on the ABS hydraulic
              + aggregates for correct seating and corrosion. Check the wire from Pin 36 of the ABS/ASC
              + unit to Pin 7 of the ABS hydraulic aggregate. If no fault is found, erase the stored fa
              + ult codes and re-diagnose. If fault reoccurs replace the control unit.
              10 ABS valve fault front right - Check the plug and socket connection on the ABS hydraul
              + ic aggregates for correct seating and corrosion. Check the wire from Pin 22 of the ABS/A
              + SC unit to Pin 3 of the ABS hydraulic aggregate. If no fault is found, erase the stored
              + fault codes and re-diagnose. If fault reoccurs replace the control unit.
              11 ABS valve fault front left - Check the plug and socket connection on the ABS hydrauli
              + c aggregates for correct seating and corrosion. Check the wire from Pin 19 of the ABS/AS
              + C unit to Pin 1 of the ABS hydraulic aggregate. If no fault is found, erase the stored f
              + ault codes and re-diagnose. If fault reoccurs replace the control unit.
              12 Plunger valve fault rear left - Check supply voltage on the magnetic valve is 12v. Ch
              + eck magnetic valve for visible damage and corrosion, if damaged replace the magnetic val
              + ve.
              13 Plunger valve fault - Check supply voltage on the magnetic valve is 12v. Check magnet
              + ic valve for visible damage and corrosion, if damaged replace the magnetic valve.
              14 ABS valve relay fault - Reset the fault code and test drive the vehicle before re-dia
              + gnosing. If fault code resets check the valve relay for correct seating and contacts for
              + corrosion. Check relay operation by switching ignition on and off to ensure relay pulls
              + in and check supply voltage at valve relay.
              15 Rear feed pump fault - Check engine relay for correct seating and contacts for corros
              + ion. Check ABS hydraulic aggregates earth connection and earth connection and function o
              + f pump motor.
              16 ASC+T storage load valve fault - Check function of magnetic valve plunger on hydrauli
              + c aggregate.
              17 Wheel sensor front/Inlet valve front left - Check connection between valve and master
              + relay and that master relay and valve are functioning properly.
              18 Wheel sensor outlet/valve front left - Check connection between valve and master rela
              + y and that master relay and valve are functioning properly.
              20 Wheel sensor/inlet valve front right - Check connection between valve and master rela
              + y and that master relay and valve are functioning properly.
              24 Wheel sensor/outlet valve front right - Check connection between valve and master rel
              + ay and that master relay and valve are functioning properly.
              33 Wheel sensor/Inlet valve rear left - Check connection between valve and master relay
              + and that master relay and valve are functioning properly.
              34 Wheel sensor/outlet valve rear left - Check connection between valve and master relay
              + and that master relay and valve are functioning properly.
              36 Inlet valve rear right
              37 Front right wheel speed sensor
              40 Rear output valve function
              49 Power supply to magnetic valves
              50 Throttle valve mechanical defect
              56 ASC separate valve function faulty
              65 ASC computer faulty
              66 DME RPM signal faulty
              68 Control unit defect Replace ABS control unit
              72 Internal fault Replace ABS control unit
              81 Rotational speed sensor front left - Check connection between rotational speed sensor
              + and control unit for short circuits or a broken connection
              82 Rotational speed sensor front right - Check connection between rotational speed senso
              + r and control unit for short circuits or a broken connection
              84 Rotational speed sensor rear left - Check connection between rotational speed sensor
              + and control unit for short circuits or a broken connection
              88 Rotational speed sensor rear right - Check connection between rotational speed sensor
              + and control unit for short circuits or a broken connection
              97 Rotational speed signal front left - Check plug and socket connections of rotational
              + speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and reduce i
              + f necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed sensor p
              + ossibly defective.
              98 Rotational speed signal front right - Check plug and socket connections of rotational
              + speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and reduce
              + if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed sensor
              + possibly defective.
              100 Rotational speed signal rear left - Check plug and socket connections of rotational
              + speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and reduce i
              + f necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed sensor p
              + ossibly defective.
              104 Rotational speed signal rear right - Check plug and socket connections of rotational
              + speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and reduce
              + if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed sensor
              + possibly defective.
              113 Rotational speed information front left - Check plug and socket connections of rotat
              + ional speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and re
              + duce if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed se
              + nsor possibly defective.
              114 Rotational speed information front right - Check plug and socket connections of rota
              + tional speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and r
              + educe if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed s
              + ensor possibly defective.
              116 Rotational speed information rear left - Check plug and socket connections of rotati
              + onal speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and red
              + uce if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed sen
              + sor possibly defective.
              120 Rotational speed information rear right - Check plug and socket connections of rotat
              + ional speed sensor. Check air-gap between rotational speed sensor and pulse wheel and re
              + duce if necessary. Pulse wheel may have incorrect number of teeth or rotational speed se
              + nsor possibly defective.
              129 DME connection faulty
              130 Throttle valve potentiometer
              132 Pedal travel sensor - Check for sensor defect short circuits and/or interruption to
              + power supply
              133 Valve power supply voltage too high
              136 Fault in brake hydraulic system Check for leaks or air in brake hydraulic system.
              145 Failure in pump power supply - Check lines to the ABS control unit and pump motor re
              + lay. Check ABS master relay for short circuit and/or interruption to power supply. Fault
              + may result from one or all of the above conditions.
              146 Coding fault
              148 Motor temperature over CAN Bus
              152 Hydraulic pedal travel sensor - Check brake system for leaks and/or air in system. C
              + heck pedal travel sensor for intermittent contact.
              161 Outlet valve front left or front left RPM sensor - Check inlet and outlet valve conn
              + ections for tightness. Ensure that rotational speed sensors have not been mixed up and i
              + f necessary, replace outlet valve.
              162 Outlet valve front right or front right RPM sensor - Check inlet and outlet valve co
              + nnections for tightness. Ensure that rotational speed sensors have not been mixed up and
              + if necessary, replace outlet valve.
              164 Outlet valve rear left or rear left RPM sensor - Check inlet and outlet valve connec
              + tions for tightness. Ensure that rotational speed sensors have not been mixed up and if
              + necessary, replace outlet valve.
              168 Outlet valve rear right or rear right RPM sensor - Check inlet and outlet valve conn
              + ections for tightness. Ensure that rotational speed sensors have not been mixed up and i
              + f necessary, replace outlet valve.
              177 Fault valve load circuit fuse - Check ABS circuit fuses and relay
              184 CAN Error
              193 DME ignition signal faulty
              255 Accumulator fault Replace control unit.
              ABS3
              5d90 Left front wheel speed sensor; accident recognition
              5d91 Left front wheel speed sensor; extrapolation
              5d92 Left front wheel speed sensor; periodical control
              5d93 Left front wheel speed sensor; accident recognition
              5d94 Left front wheel speed sensor; long term control
              5dA0 Right front wheel speed sensor; accident recognition
              5dA1 Right front wheel speed sensor; Extrapolation
              5dA2 Right front wheel speed sensor; periodical control
              5dA3 Right front wheel speed sensor; accident recognition
              5dA4 Right front wheel speed sensor; long term control
              5dB0 Left rear wheel speed sensor; accident recognition
              5dB1 Left rear wheel speed sensor; extrapolation
              5dB2 Left rear wheel speed sensor; periodical control
              5dB3 Left rear wheel speed sensor; accident recognition
              5dB4 Left rear wheel speed sensor; long term control
              5dC0 Right rear wheel speed sensor; accident recognition
              5dC1 Right rear wheel speed sensor; extrapolation
              5dC2 Right rear wheel speed sensor; periodical control
              5dC3 Right rear wheel speed sensor; accident recognition
              5dC4 Right rear wheel speed sensor; long term control
              5dF0 Pump engine
              5dF2 Internal error Valve/ECU Hardware error, ROM/RAM check
              5dF4 Power Supply < 9 volts
              5dF5 Control unit internal error
              5dF7 Power supply > 18 volts
              5e00 Tyre test active
              5e01 Tyre test timeout
              5e02 Tyre test gyration sensor justification error
              5e03 Tyre test gyration sensor error
              5e04 Tyre test lateral acceleration sensor error
              5e05 Tyre test lateral acceleration sensor error and gyration sensor
              5e06 Tyre test gyration sensor wrong construction
              5e07 Tyre test lateral acceleration sensor error and gyration sensor wrong construction
              5e08 Tyre test steering wheel sensor error
              5e11 Internal error CAN Controller
              5e14 CAN Timeout DME/DDE
              5e15 CAN Timeout EGS
              5e16 CAN Timeout Instrument Cluster
              5e18 CAN DME/DDE message faulty
              5e19 CAN DME/DDE
              5e1A CAN DME/DDE Signal Error
              5e1E CAN Timeout LWS
              5e1F Steering wheel sensor; not initialized
              5e20 Pressure sensor 1 accident recognition
              5e21 Pressure sensor 2 accident recognition
              5e24 Pressure sensors not plausible; pressure sensor 1 / 2 not plausible
              5e26 Sensor power supply
              5e2F Temperature sensor
              5e30 Lateral acceleration sensor accident recognition
              5e32 Lateral acceleration signal not plausible
              5e38 Wheel speed sensor accident recognition
              5e3C Wheel speed not plausible
              5e40 Lateral acceleration signal not plausible, offset
              5e43 Lateral acceleration internal error
              5e4E DSC sensor offset check
              5e4F Long time regulation DSC
              5e59 Coding error
              5e5B Switch pressed longer than 10 seconds or faulty
              5e5D Brake fluid level switch
              5e5E Brake light switch
              7er Tech Tips

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              • #8
                Danke. Sobald die relays da sind, werde ich die einsetzen und hoffe dann das das ABS wird startet und gebe Rückmeldung. Nur ne dumme frage, wie rum müssen die da rein, ist dort ne Markierung wie rum die müssen oder ist das egal??

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                • #9
                  Relais kann man nicht falsch einstecken, die Fuesse sind ja alle anders gerichtet und der Sockel entsprechend.
                  7er Tech Tips

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                  • #10
                    Ich habe mal noch ne Frage, die zwar nicht hier reinpasst, aber deswegen wollte ich nicht einen extra Thread aufmachen, da es jetzt nicht so dramatisch ist und für die State Inspection wichtig..

                    Weißt du wieso ich mit meinem Ersatzschlüssel mein Auto auf der Fahrerseite nicht ab- / aufschließen kann kann aber von der Beifahrerseite schon??

                    Dieser Fehler tritt aber nur mit einem der 2 Schlüssel auf.

                    Mein Auto hat keine ZV mit FB sondern nur ZV, also wenn ich mein Auto an einer Tür abschließe, schließt er automatisch alle anderen Türen ab.

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                    • #11
                      Wenn es nur die Stromversorgung durch die Relays ist, geht die ABS Lampe alleine wieder aus.

                      And.

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                      • #12
                        Zitat von andwitte2
                        Wenn es nur die Stromversorgung durch die Relays ist, geht die ABS Lampe alleine wieder aus.



                        And.

                        Wie meinst das??

                        Kommentar


                        • #13
                          Also, wenn nur das Relais kaputt ist, wird kein Fehler gespeichert der wieder geloescht werden muß, sondern nach einstecken des neuen Relais geht erst der Power-up Test weiter und dann, wenn kein sonstiger Fehler vorliegt geht die ABS Lampe aus.
                          Habe den gleichen Fehler vor 3 Monaten bei meiner Tochter gehabt.
                          Relais besorgt eingesteckt und o.k.

                          Grüße

                          And.

                          Kommentar


                          • #14
                            Zitat von andwitte2
                            Also, wenn nur das Relais kaputt ist, wird kein Fehler gespeichert der wieder geloescht werden muß, sondern nach einstecken des neuen Relais geht erst der Power-up Test weiter und dann, wenn kein sonstiger Fehler vorliegt geht die ABS Lampe aus.
                            Habe den gleichen Fehler vor 3 Monaten bei meiner Tochter gehabt.
                            Relais besorgt eingesteckt und o.k.

                            Grüße

                            And.
                            Ich werde ja sehen, es gibt bei mir ja 2 Relays für das ABS System, einmal das Haupt Relay und eines extra für den ABS Motor. Und der Fehler sagt extra das der Motor kein Strom bekommt und auch im Internet findet man fälle, wo der Fehler aufgetreten ist und durch wechseln des Relays der fehler beseitigt wurde

                            Kommentar


                            • #15
                              Die USA Ausfuehrung ist wirklich manchmal nervend. Hab ja auch einen US E36 M3. Letztens die CEL Lampe an. Tester dran: big leak in evaporation system.
                              Was war: meine Frau hatte beim Tanken den Tankdeckel nicht richtig fesgedreht und schon kam diese Lampe an, da waer ich dann in USA auch nicht durch das State Certificate geommen.
                              Mit dem Schluessel: Ist das ein nachgemachter? Passt der an der Fahrertuer? Passt der originale an beide Tueren? Oder an einer Seite ein anderes Schloss drin?
                              7er Tech Tips

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