Hi there,
Please excuse me for writing in English, I have added a google translated version below.
I need some help with wheels on my 1996 M3 Evo. I have bought some BMW contours from a E34 M5.
These are:
Front - 17 x 8.5 ET18* 225/45
Rear - 17 x 10 ET18* 245/45
The wheels have had 3mm taken off the inside edge of all wheels, therefore TRUE offset is ET15 + 3mm, ET18
Qu:
1) If I fit these wheels as they are, how much roughly will I need to pull the fenders? I was thinking 40mm on the rear 20mm on the front? Please note I have stock rear bumper.
2) If this is too extreme/wide, instead I could do the following:
Front - 17 x 8.5 ET41 225/45 (stock rear Evo contours)
Rear - 17 x 8.5 ET18 245/45 (front E34 M5 contours)
Although now the rears have a 23mm different offset to the fronts, they stick out 23mm more. Obviously now the fronts are the same width as the rears (8.5) where as the stock set up is staggered (7.5 front & 8.5 rear).
With the above in mind, am I best to use a spacer on the front (20mm?) to bring the offset close to the rears therefore a more balanced setup? Or I am best to leave it as is bearing in mind the front is now 1 inch wider.
.....................
I do want it to look good but I also don't want to ruin what BMW's scientists perfected with the staggered setup. I do a lot of high speed runs so stability is very important.
If anyone could advise me on what to do I would really appreciate it.
Kindest Regards,
Monky
TRANSLATED
Hi there,
Bitte entschuldigen Sie mich für das Schreiben in Deutsch, Englisch, Ich habe eine Google-Übersetzung aus.
Ich benötige Hilfe mit Rädern auf meinem 1996 M3 Evo. Ich habe einige Konturen von einem BMW E34 M5. Diese sind:
Front - 17 x 8,5 ET18 * 225/45
Hinten - 17 x 10 ET18 * 245/45
Die Räder haben 3mm genommen den inneren Rand der alle Räder, also TRUE Offset ET15 + 3mm, ET18
Qu:
1) Wenn ich passen diese Räder, wie sie sind, wie viel muss ich etwa um den Kotflügel? Ich dachte 40mm auf der Rückseite 20 mm auf der Vorderseite?
2) Wenn dies zu extremen / Breite, sondern kann ich die folgenden:
Front - 17 x 8,5 ET41 225/45 (Lager hinten Evo Konturen)
Hinten - 17 x 8,5 ET18 245/45 (vorne E34 M5 Konturen)
Obwohl nun die erzieht eine 23mm Ausgleich der verschiedenen Fronten, sie sich aus 23mm mehr. Natürlich sind jetzt die Fronten die gleiche Breite wie die erzieht (8,5), wo die Lager errichtet ist gestaffelt (7,5 vorne und 8,5 hinten).
Mit dem Vor diesem Hintergrund bin ich am besten für die Verwendung eines spacer auf der Vorderseite (20mm?), Um den Ausgleich der Nähe des erzieht daher eine ausgewogene Setup? Oder bin ich am besten, es ist unter Berücksichtigung der Front ist jetzt 1 Zoll breiter.
.....................
Ich will sie gut aussehen, aber ich auch nicht wollen, dass in den Ruin, was BMW mit dem Wissenschaftler perfektioniert gestaffelte Setup. Ich habe eine Menge hoher Geschwindigkeit läuft so Stabilität ist sehr wichtig.
Wenn jemand mir sagen könnte, was zu tun, würde ich wirklich schätzen.
Mit freundlichen Grüßen,
Monky
Please excuse me for writing in English, I have added a google translated version below.
I need some help with wheels on my 1996 M3 Evo. I have bought some BMW contours from a E34 M5.
These are:
Front - 17 x 8.5 ET18* 225/45
Rear - 17 x 10 ET18* 245/45
The wheels have had 3mm taken off the inside edge of all wheels, therefore TRUE offset is ET15 + 3mm, ET18
Qu:
1) If I fit these wheels as they are, how much roughly will I need to pull the fenders? I was thinking 40mm on the rear 20mm on the front? Please note I have stock rear bumper.
2) If this is too extreme/wide, instead I could do the following:
Front - 17 x 8.5 ET41 225/45 (stock rear Evo contours)
Rear - 17 x 8.5 ET18 245/45 (front E34 M5 contours)
Although now the rears have a 23mm different offset to the fronts, they stick out 23mm more. Obviously now the fronts are the same width as the rears (8.5) where as the stock set up is staggered (7.5 front & 8.5 rear).
With the above in mind, am I best to use a spacer on the front (20mm?) to bring the offset close to the rears therefore a more balanced setup? Or I am best to leave it as is bearing in mind the front is now 1 inch wider.
.....................
I do want it to look good but I also don't want to ruin what BMW's scientists perfected with the staggered setup. I do a lot of high speed runs so stability is very important.
If anyone could advise me on what to do I would really appreciate it.
Kindest Regards,
Monky
TRANSLATED
Hi there,
Bitte entschuldigen Sie mich für das Schreiben in Deutsch, Englisch, Ich habe eine Google-Übersetzung aus.
Ich benötige Hilfe mit Rädern auf meinem 1996 M3 Evo. Ich habe einige Konturen von einem BMW E34 M5. Diese sind:
Front - 17 x 8,5 ET18 * 225/45
Hinten - 17 x 10 ET18 * 245/45
Die Räder haben 3mm genommen den inneren Rand der alle Räder, also TRUE Offset ET15 + 3mm, ET18
Qu:
1) Wenn ich passen diese Räder, wie sie sind, wie viel muss ich etwa um den Kotflügel? Ich dachte 40mm auf der Rückseite 20 mm auf der Vorderseite?
2) Wenn dies zu extremen / Breite, sondern kann ich die folgenden:
Front - 17 x 8,5 ET41 225/45 (Lager hinten Evo Konturen)
Hinten - 17 x 8,5 ET18 245/45 (vorne E34 M5 Konturen)
Obwohl nun die erzieht eine 23mm Ausgleich der verschiedenen Fronten, sie sich aus 23mm mehr. Natürlich sind jetzt die Fronten die gleiche Breite wie die erzieht (8,5), wo die Lager errichtet ist gestaffelt (7,5 vorne und 8,5 hinten).
Mit dem Vor diesem Hintergrund bin ich am besten für die Verwendung eines spacer auf der Vorderseite (20mm?), Um den Ausgleich der Nähe des erzieht daher eine ausgewogene Setup? Oder bin ich am besten, es ist unter Berücksichtigung der Front ist jetzt 1 Zoll breiter.
.....................
Ich will sie gut aussehen, aber ich auch nicht wollen, dass in den Ruin, was BMW mit dem Wissenschaftler perfektioniert gestaffelte Setup. Ich habe eine Menge hoher Geschwindigkeit läuft so Stabilität ist sehr wichtig.
Wenn jemand mir sagen könnte, was zu tun, würde ich wirklich schätzen.
Mit freundlichen Grüßen,
Monky
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